در این مقاله، به تعدادی از مهم‌ترین پادکست‌های صنعت فشن می‌پردازیم.
فرقی نمی‌کند که هدف شناختن فرهنگ‌های مختلف لباس پوشیدن در سراسر دنیا باشد، یا شرایط کار کردن در صنعت فشن، یا همین‌طور ضرورت توجه به مشکلات سیستماتیک این صنعت از پایداری تا عدم برابری نژادی، پادکست‌سازان صنعت فشن نشان داده‌اند که نقش مهمی در تغییر تفکر فعالان صنعت دارند.
شاید اینکه پادکست می‌تواند پلتفرمی جذاب برای شناختن فشن باشد، عجیب به نظر برسد. چطور رسانه‌ای که فقط صدا را منتقل می‌کند می‌تواند لذت و تجربه صنعتی چنین بصری را نمایش دهد؟ پاسخ این است که در پادکست‌ها، هدف نهایی، ساختن تجربه لباس پوشیدن نیست. بلکه، بهترین پادکست‌های توضیح می‌دهند که چرا لباس‌ها اهمیت دارند، تاریخ فرهنگی هر کدام از آن‌ها چیست و به مواردی می‌پردازند که به فرم لباس‌ها مربوط نمی‌شود.
در اینجا، به برخی پادکست‌های مهم صنعت فشن اشاره می‌شود.

Dressed: The History of Fashion

این پادکست که به قول برخی استانداردی برای سایر پادکست‌های فشن است که توسط Cassidy Zachary و April Calahan منتشر می‌شود. این پادکست توانسته به دلیل نگاه عمیقش به گذشته و حال صنعت فشن، مخاطبان وفادار زیادی را جذب کند. از مصاحبه‌هایی که این دو با طراحان مختلف انجام می‌دهند تا نگاه تحلیلیشان به تاریخ پیدایش محصولات مختلف -از لباس‌های سرهمی تا عینک- این پادکست، نقطه شروع خوبی برای آنانی است که می‌خواهند درک خود را از صنعت فشن افزایش دهند.


Unravel
این پادکست اولین بار در سال 2015 توسط Jasmine Helm محقق فشن، Dana Goodin محقق پارچه و Joy Davis محقق تاریخ فشن منتشر شد. Unravel با این هدف شروع به کار کرد که سلطه طراحان سفیدپوست غربی را به چالش بکشد. این پادکست توانسته با مصاحبه با طراحان و آکادمیسین‌های رنگین پوست مختلف و همین‌طور طراحان نام‌آور سفیدپوست، شنوندگان بسیاری را به خود جذب نماید.


In Vogue: The 1990s
این پادکست، یکی از جدیدترین پادکست‌های صنعت فشن است. این سری پادکست‌های vogue، به شناسایی تغییرات متعدد و عمیق صنعت فشن در دهه 1990 می‌پردازد. مجری In Vogue، یکی از نویسندگان معروف صنعت و دایره‌المعارف زنده فشن، Hamish Bowels است و تا کنون به موضوعات بسیاری از جمله پدیده سوپرمدل‌ها تا استایل grunge پرداخته است.
با توجه به مهمانان بسیار شاخص این پادکست -کجا دیگر می‌توان از زبان خود تام‌ فورد در مورد کلکسیون‌هایی که برای گوچی طراحی کرده است، شنید؟-، می‌توان آن را پنجره‌ای به یکی از مهم‌ترین نقاط تغییر صنعت فشن دانست.


The Wardrobe Crisis
صنعت فشن باید به سرعت چند مسیله مهم را مورد بررسی قرار دهد که یکی از آن‌ها، تغییرات اقلیمی و آب و هوایی است. این پادکست که ابتدا در سال 2017 منتشر شده است، منبعی با ارزش برای افرادی است که به تاثیرات ترسناک و گسترده صنعت فشن بر محیط زیست اهمیت می‌دهند. مهم‌تر از آن، تمرکز The Wardrobe Crisis بر روی افرادی نوآور است که توانسته‌اند راه‌حل‌هایی برای این مشکلات پیدا کرده و به سمت تولید خلاق قدم بردارند.


Fashion: No Filter
دو مجری این پادکست، Camille Charriere اینفلونسر و Monica Ainley خبرنگار حوزه فشن هستند. این دو، به دیالوگی که میان صنعت فشن و فرهنگ عام جامعه برقرار است، علاقه نشان می‌دهند که این موضوع، هیچ‌وقت مانند امروز اهمیت نداشته است. درک عمیق این دو از دنیای رسانه‌های اجتماعی، استایل‌های محبوب خیابانی و موضوعات پایداری باعث شده که بتوانند مهمانان با ارزشی را دعوت کرده و تحلیل‌های به‌روزی ارایه دهند.


The Cutting Room Floor
در حالی که برخی برندهای بزرگ و مشهور صنعت فشن پادکست‌هایی را با حضور مدیران خلاقیت خود منتشر کرده‌اند، خیلی کم پیش می‌آید که یک طراح به موضوعاتی بپردازد که که به مشکلات خودش اشاره می‌کند. اما Recho Omondi طراحی معمول نیست. او با افرادی در دنیای فشن مصاحبه می‌کند که بسیار بی‌پروا بوده و تعارفی با نام برندها ندارند -مانند Diet Prada-، و به اشتیاقش برای پرداختن به موضوعاتی معروف است که سایرین خیلی تمایلی به آن‌ها نشان نمی‌دهند. از جمله این موضوعات می‌توان به تاثیرات گسترده فشن در محیط زیست و یا نژادپرستی سیستماتیک این صنعت اشاره کرد. رویکرد جسورانه او باعث شده که بتواند شنوندگان بسیاری را به خود جذب کرده و قدم بزرگی در آگاه‌سازی آنان بردارد.


So…What Do You Do Again?
این پادکست که توسط یکی از نویسندگان Vogue به نام Naomi Elizee منتشر می‌شود، به تجربه زنان مختلف رنگین پوست در صنعت فشن با لحنی گرم و شوخ‌طبعانه می‌پردازد. Elizee با رویکرد خود می‌تواند باعث شود که مهمانانش روایتی صادقانه از تجربه خود در صنعت فشن را بیان کنند. اگرچه که هدف اصلی این پادکست این است که به زنان جوانی که می‌خواهند وارد صنعت شوند کمک کند ولی، صداقت روایت‌های آن باعث می‌شود که این پادکست برای هر فردی که می‌خواهد در این صنعت فعالیت کند، گوش‌دادنی و الزام‌آور باشد.